اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بدینوسیله به اطلاع میرسد سایت اداره کل استاندارد یزد از yazdstandard.ir به yazd.isiri.gov.ir تغییر یافته است. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۴

مطابق با اعلام آمادگی پژوهشکده امیر کبیر ایرانیان برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی روشهای کنترل و حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی با حضور کارشناسان IT و مشاوران خانواده و محورهای کارگاه ذیل اقدام کرده است؛ 

  • آشنایی با روشهای شناسایی سایتها و صفحات مشاهده شده
  • روشهای شناسایی مخاطبان و پیام‌ها در نرم افزارهای فضای مجازی
  • نحوه ارتباط و مداخله والدین با فرزندان در شرایط بحرانی
  • زمان و محدوده استفاده فرزندان از فضای مجازی
  • راهکارهای ارتباط مؤثر والدین با فرزندان
پژوهشکده فوق در یزد، صفائیه، بلوار امیرکبیر، طوبی شرقی 24 - پلاک 6 واقع شده است و علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت آن پژوهشکده به آدرس www.pai-ac-.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 38219259 تماس حاصل فرمایید.  
  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۲

مطابق بر اعلام سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور طی نامه شماره 617/112/216/م مورخ 1395/05/12 اعلام میگردد مهمانسرایی برای اسکان بسیجیان محترم که زائر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) میباشند فراهم گردیده است، لذا علاقمندان می‌توانند به صورت کاروانی و یا خانوادگی با حداقل پرداختی از این امکان استفاده نمایند. این مهمانسرا روبروی صحن حضرت جوادالائمه (علیه السلام) حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) واقع شده است و قابلیت اسکان حداقل 20 نفر را دارد. مسئول هماهنگی‌های مرتبط با این مهم حجه الاسلام و المسلمین ناسخی بشماره همراه 09119570719 می‌باشند. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۳:۵۴

کارگزاری رسمی بیمه کد 642 (با مجوز رسمی از بیمه مرکزی و دارای کد همکاری با کلیه شرکت‌های بیمه‌ای) ؛ واقعدر یزد، بلوار منتظرقائم، روبروی اداره بر، کوچه جنب بانک ملی ایران، آمادگی خود را در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان بیمه جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم در مواجهه با خسارت‌های وارده (ثالث، بدنه، آتش سوزی و ...) اعلام کرده است. متقاضیان می‌توانند با شماره تماس آن کارگزاری از قرار 80-36271660 تماس حاصل فرمایند. لازم به ذکر است که کلاس‌های فوق در محل کارگزاری آن بیمه برگزار می‌گردد. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۴

باستناد نامه شماره 891/95/ص مورخ 1395/04/08 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، باستحضار میرساند که هرگونه سفارش تبلیغاتی با شبکه‌های بیگانه جهت تبلیغات کالا و خدمات داخلی، ممنوع می‌باشد. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۳:۱۱

بدینوسیله به استحضار اعضای تحت پوشش میرساند که در راستای گسترش سطح تعاملات فی مابین کلیه شعب بانک ملی آماده اتصال حسابهای سیبای موجود و یا حسابهای مفتوحه جدید اعضاء اتحادیه به کارتهای چند منظوره اشتغال و پروانه کسب الکترونیکی که توسط شرکت همکار این بانک (شرکت آسیا گستر) صادر و ارسال گردیده می‌باشد. 

لازم به ذکر است که پروانه کسب الکترونیکی همان اصناف کارت هایی هستند که بهنگام صدور پروانه کسب صادر گردیده و پس از مدتی به اتحادیه مربوطه ارسال میشوند. اعضای تحت پوشش میتوانند طی برقراری تماس با دفتر اتحادیه نسبت به صدور و یا عدم صدور کارتهای مذکور مطلع گردند. این کارت ها همانطور که در بالا اعلام شد امکان اتصال به حساب سیبا را داشته، بگونه ای کارت شناسایی بوده و در آینده احتمال دارد که بعنوان مدرک شناسایی و ابزار انتخاباتی در انتخابات هیئت مدیره اتحادیه های صنفی مورد استفاده قرار بگیرند. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۳:۰۸

بدینوسیله باطلاع میرساند که در خصوص کارگاهها با حداکثر پنج نفر کارگر و به منظور کمک به بهبود وضع مالی بیمه شدگان و کارفرمایان کارگاههای کوچک صنفی و بالا بردن توانایی آنها در پرداخت حق بیمه موضوع ماده 28 قانون تأمین اجتماعی، مجلس شورای اسلامی ماده واحده‌ای را مبنی بر معافیت کارفرمایان کلیه کارگاههای تولیدی و صنعتی و فنی که از خدمات دولتی (از قبیل برق، آب، تلفن، راه) استفاده می‌نمایند تا میزان 5 نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما را در تاریخ 1361/12/16 مصوب نمود و این قانون کماکان به قوت خود باقی و قابل بهره‌برداری است. 

آئین نامه مذکور از لینک پیوست شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل دریافت و مطالعه است. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۳:۰۱

بدینوسیله بخشنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت همه جانبه از تولیدات محصولات داخلی و عرضه آنها در فروشگاهها باطلاع میرسد؛ 

1- در برخی فروشگاه‌های عدمتاً بزرگ و گاه وابسته به دستگاه‌های دولتی، همه اجناس، خارجی است که این کارِ زشت، عملاً موجب بیکاری کارگر ایرانی و بهبود وضع کارگر خارجی می‌شود. 

2- ما با دنیا تعامل داریم اما در عرصه‌هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدّ ارزش تبلیغ و شناخته شود. البته در این زمینه طرفدار افراط نیستم بلکه باید با حکمت و تدبیر عمل کرد. 

3- مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه‌ها وارد می‌شود، بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسایل انجام شود. 

4- مکرر مسئله «واردات میلیاردی برخی لوازم غیر ضروری» را گوشزد کرده‌ام و آنها نیز می‌گویند اگر تعرفه سنگین بگذاریم، قاچاق آن کالا بالا می‌رود، اما این دلیل، پذیرفتنی نیست. باید قوی‌ترین اشخاص را مأمور این کار کرد و دولت، ضمن تقویت دستگاه‌های ذیربط، با قدرت با قاچاق سازمان یافته مقابله و برخورد کند. 

5- البته منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهای ضعیفی که در برخی مناطق اجناس کوچک را وارد می‌کنند، نیست، بلکه منظور قاچاقچیان بزرگی است که به ده‌ها و صدها کانتینتر، اجناس قاچاق وارد کشور می‌کنند. 

6- گاه جنسی می‌تواند در داخل تولید شود اما واردکنندگانی که سودهای کلان به دست می‌آورند، با روش‌های مختلف از جمله «رشوه‌های سنگین، تهدید و حتی جنایت» تلاش می‌کنند جلوی تولید آن کلا را بگیرند. این مسایل، بسیار مهم و امنیتی است و نباید با آنها با آنها ساده برخورد کرد. 

7- برخی مدافعان واردات کالاهای خاری هرجا در استدلال کم می‌آورند، می‌گویند فناوری خارجی، «پیشرفته» و فناوری داخلی «قدیمی» است؛ بسیار خب اما چرا با این همه استعداد و ذهن خلاق ایرانی، این مشکل را حل نمی‌کنید؟ آیا ذهن ایرانی ک می‌تواند موشک را پس از مسافتی دو هزار کیلومتری با خطایی کمتر از 10 متر به هدف بزند، نمی‌تواند مشکل فناوری داخلی برخی عرصه‌ها از جمله خودرو را حل کند؟ پس چرا برای حل مشکلات به این گونه جوانان مراجعه نمی‌کنید؟

8- به جامعه کارگری، کارفرمایان و مسئولان دولتی خوش بین هستم اما واقعیت این است که کار در جاهایی می‌لنگد و برخی علل و عوامل نمی‌گذارد تلاش‌ها به نتیجه لازم برسد، مسئولان تلاش کنند و با شناخت و رفع این رخنه‌ها، شتاب حرکت پیشرفت کشور را افزایش دهند.


با توجه به موارد فوق که برگرفته از بیانات رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای بمناسبت روز کارگر بوده است، ضروری است که در تهیه‌ی هر نوع کالای مصرفی و یا سرمایه‌ای و پروژه‌ها صرفاً از کالای داخلی استفاده شود مگر امکان ساخت داخل آن فراهم نباشد. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۵۱

با عنایت به ماده 21 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با موضوع افتتاح حساب ویژه ی سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی جهت تسهیل شرایط دستیابی به سرمایه در گردش؛ هر واحد تولیدی می‌تواند نسبت به افتتاح یک حساب ویژه سرمایه در گردش اقدام نماید. 

بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده‌ی مذکور که توسط بانک مرکزی و در تاریخ 1394/08/11 جهت اجرا به تمامی بانکهای کشور ابلاغ گردیده است، هر واحد تولیدی که متقاضی استفاده از حساب ویژه باشد، باید همه ساله بخشی از عواید حاصل از فروش را به این حساب واریز نموده و از موجودی آن صرفاً برای پرداخت‌های قانونی و خرید نهاده‌های مورد نیاز تولید، استفاده نماید. در صورتی که واحد تولیدی با کسری و عدم تکافوی موجودی حساب برای مصارف فوق الذکر مواجه شود، بانک عامل موظف به پرداخت تسهیلات مورد نیاز به میزان کسری حساب و حداکثر تا سقف اعتبار حساب ویژه می‌باشد. 

همچنین سقف اعتبار هر واحد در سال اول افتتاح حساب معادل 60% میانگین فروش سه ساله‌ی اخیر فعالیت هر واحد می‌باشد منوط بر اینکه از سقف پانصد میلیارد ریال تجاوز نکند. 

فایل ماده یاد شده در بالا جهت مطالعه بیشتر به صورت ضمیمه آورده شده است. 

  • ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۳