اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

با استناد به اعلام سازمان خصوصی سازی و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مصوبه هیئت واگذاری؛ سهام متعلقه به دولت در بنگاه‌های زیر عرضه و واگذار می‌گردد؛
 

ردیف نام شرکت روش واگذاری درصد سهام قابل عرضه ارزش پایه کل (ریال) نحوه پرداخت ثمن معامله
1 پالایش نفت اصفهان بورس 20 48.091.999.470.988 نقد
2 پالایش نفت بندرعباس بورس 20 47.432.342.814.000 نقد
3 پالایش نفت تهران بورس 20 40.847.991.490.000 نقد
4 پالایش نفت تبریز بورس 20 20.879.927.773.600 نقد

 

تاریخ عرصه طبق اطلاعیه بورس خواهد بود. آگهی عرضه و اطلاعات بنگاه‌های یاد شده در پایگاه اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir (بخش فهرست آکهی دارایی و بنگاه‌های در حال عرضه) و پایگاه اطلاع رسانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی www.tse.ir قابل دسترسی است.

  • ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۴

دبیرخانه ستاد مرکزی قوه قضاییه در راستای اجرای مفاد بند ت ماده 2 و بند 4ماده 3 دستورالعمل پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص تعامل با فعالان بخش خصوصی به جهت اطلاع از مشکلات حقوقی و قضایی آنان و ایجاد خط مشی حمایتی جهت رفع مشکلات از جمله داوری مربوط به دعاوی و اختلافات پرونده‌های تجاری و اقتصادی؛ سامانه‌ای تحت عنوان «حمایت از فعالین اقتصادی (حامی)» راه اندازی نموده است. اعضای تحت پوشش می‌توانند در سامانه مذکور به نشانی ذیل ثبت نام نمایند.

http://hami.adliran.ir/

  • ۲۷ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۵۳

بدینوسیله متن اطلاعیه سازمان دامپزشکی استان به شرح ذیل به اطلاع می‌رسد؛

ضمن تبریک قرا رسیدن عید سعید قربان به استحضار مردم شریف استان یزد می‌رساند، با توجه به قرار گرفتن این عید در فصل گرما و زمان تکثیر  شیوع کنه‌ها و امکان انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام «مخصاصً بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو» به جهت اهمیت حفظ سلامت شهروندان، ذبح تمامی دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان در محل کشتارگاه‌های دام استان صورت می‌پذیرد.

به همین منظور کلیه کشتارهای استان از ساعت 6 صبح الی 13 روز عید قربان جهت ذبح دام‌های قربانی و بازرسی بهداشتی و شرعی آن به صورت رایگان دایر می‌باشد و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی در شهرستان‌ها به شبکه‌های دامپزشکی و در مرکز استان به اداره کل دامپزشکی واقع در میدان امام حسین (ع) مراجعه و یا با شماره تلفن 1512 تماس حاصل نمایند.

پیام‌های بهداشتی ویژه عید سعید قربان

  1. به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده‌ی کریمه کنگو، دام‌های قربانی را تنها در محل کشتارگاه‌های مجاز استان ذبح نمایید.
  2. به منظور پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده‌ی کریمه کنگو در صورت دریافت گوشت قربانی در روز عید قربان آنرا به مدت 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال قرار دهید.
  3. کشتار دام در کشتارگاه‌ها تنها راه اطمینان از سلامت گوشت قربانی است.
  4. با انتخاب و ذبح دام زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی از سلامت گوشت دام‌های قربانی اطمینان حاصل نمایید.
  5. در صورت مشاهده علائم مشکوک در دام یا لاشه دام‌های قربانی سریعاً مراتب را به نزدیکترین اکیپ دامپزشکی یا شبکه دامپزشکی اطلاع دهید.
  6. ذبح دام در مراسم مختلف مذهبی و غیره در معابر عمومی، تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه می‌باشد.
  7. از تماس دست با ترشحات خون و لاشه‌های ذبح شده، قبل از 24 ساعت پیش سردگذاری ذاخل یخچال خودداری نمایید.
  8. جهت قطعه کردن گوشت تازه، جگر و سایر آلایشات دامی حتماً از دستکش استفاده نمایید.
  • ۱۷ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۵۷

متصدیان واحدهای صنفی توجه داشته باشند که مطابق با دستورالعمل آیین نامه اجرایی ماده 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی بکارگیری مشمولین غایب یا فاقد کارت پایان خدمت وظیفه عمومی ممنوع بوده و دارای تبعات قانونی است.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۳:۴۹

کارفرمایان محترم در صورت داشتن شرایط ذیل و بکارگیری نیروی کار جدید فارغ تحصیل دانشگاهی از پرداخت 20% حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال معاف می‌گردند.

شرایط کارفرمایان

دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی کشور

دارای کد بیمه کارگاهی و حداقل 2 نفر تحت پوشش بیمه

تبصره: کارگاههای جدیدالتاسیس در زمان اجرای طرح از شمول این طرح مستثنی خواهند بود.

دانش آموختگان دانشگاهی برای برخورداری از مزایای طرح باید دارای شرایط ذیل باشند:

1- بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل 3 ماه از ثبت نام انها در مراکز کاریابی گذشته باشد.

2- حداکثر سن برای مقطع کارشناسی 25 سال تمام، کارشناسی ارشد 28 سال تمام و مقطع دکترا 32 سال می باشد.

3- دارای کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان ذکور.

4- عدم سابقه تأمین اجتماعی بیش از یک سال قبل از ثبت نام در مراکز کاریابی.

تبصره: نیروی کار جدید مشمول معافیت حق بیمه سهم کارفرما از بین افرادی انتخاب می شود که در دفاتر کاریابی غیردولتی دارای مجوز به عنوان جوینده کار ثبت نام نموده باشد.

نحوه استفاده از طرح

1- کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول این طرح در صورت بکارگیری نیروی کار جدید از مشوق بیمه ای (معافیت از پرداخت 20% حق بیمه سهم کارفرما) تا پایان سال 98 مشروط به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه مقرر مطابق ماده 28 و 29 قانون تامین اجتماعی بهره مند خواهند بود.

2- کارگاههای مشمول این طرح به ازای هر دو نفر بیمه شده، صرفاً مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند.

3- تعداد نیروی کار جدید، بر اساس نیروی کار مازاد نسبت به بیشترین تعداد بیمه شدگان در سه ماهه آخر قبل از زمان به کار گیری نیروی کار جدید می باشد.

4- هر نیروی کار منحصراً از طریق یک کارگاه مشمول این طرح خواهد شد.

مدیران کارگاههای تولیدی و خدماتی جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادارات تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و کاریابی های شهرستان تابعه مراجعه فرمایند.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۳:۴۴
بدینوسیله مفاد اعلام سازمان تأمین اجتماعی اداره کل استان یزد با موضوع« بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب سازمان تأمین اجتماعی» به استحضار می‌رسد.

«کارفرمایان کارگاههای مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی ان، در صورتی که جرائم متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ 1396/12/29 باشد و حداکثر تا تاریخ 1398/06/13 نسبت به پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده با سازمان تأمین اجتماعی توافق نمایند، از بخشودگی جرائم متعلقه به موضوع آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون برخوردار خواهند شد.»
  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۱۰


با عنایت به مفاد نامه 9852744 - 1398/02/08 رئیس پلیس محترم اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و ابلاغ اتاق اصناف ایران به استحضار می رساند نصب پروانه کسب در محل واحد صنفی ضرورت داشته و مسئولیتهای ناشی از عدم اجرای ان متوجه متصدیان واحدهای صنفی خواهد بود.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۲:۰۱

بدینوسیله نامه رئیس محترم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در خصوص «شیوه های کلاهبرداری تلفنی به اطلاع می‌رسد؛

افراد کلاهبردار و شیاد طی تماس تلفنی با شهروندان و انتساب خود به برنامه رادیو جوان و یا شرکت مخابرات و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و یا ادارات و سازمانهای دولتی ضمن جلب اعتماد آنان و به بهانه خوش حسابی و یا برنده شدن سفر به عتبات عالیات از آنان دعوت می‌نمایند که جهت واریز جایزه با همراه داشتند کارتهایی که کارکرد (موجودی) دارد به دستگاه خودپرداز مراجعه مایند و ضمن وارد کردن کارت خود با دادن شمارهای مختلف به عنوان کد  و انجام عملیات بانکی عملاً مبالغ سنگینی از حساب آنان خارج و به حساب افراد کلاهبردار منتقل و بدینوسیله کلاهبرداری از آنان صورت می‌گیرد. در حالیکه جهت واریز وجه هیچ نیازی به وارد کردن کارت به دستگاه خودپرداز نمی باشد و افراد کلاهبردار با چرب زبانی و فریب آنان و استفاده از غفلت آنان اقدام به کلاهبرداری می نمایند. اصرار فرد تماس گیرنده جهت مراجعه مخاطب به عابر بانک نشانه حتمی جهت کلاهبرداری و خالی نمودن حساب وی می باشد. در صورت داشتن چنین تماس مشابهی از انجام عملیات بانکی خودداری فرمایید.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۵۹

در راستای انجام تکالیف قانونی مقید در قانون مبازره با قاچاق کالا و ارز و الزامات مندرج در آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مذکور و نیز بر اساس ماده 3 دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور؛ تمامی فعالان تجاری مکلف به ثبت مکانهای نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها و اظهار کد پستی و کد ملی معتبر فرستنده و گیرنده کالا به منظور درج در بارنامه می‌باشند.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۵۲


مطابق با اعلام مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی به استحضار می‌رساند  آن دسته از افراد بازنشسته‌ای که اشتغال پاره وقت و غیر مستمر در شغلی به غیر از شغل بازنشستگی دارند، مشمول پرداخت حق بیمه نمی‌شوند.

  • ۰۲ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۲۷