اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

اتحادیه صنف آلومینیوم کاران یزد

این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش این اتحادیه در جهت افزایش سطح آگاهی افراد در زمینه امور و قوانین صنفی راه اندازی شده است.

بدینوسیله بخشنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت همه جانبه از تولیدات محصولات داخلی و عرضه آنها در فروشگاهها باطلاع میرسد؛ 

1- در برخی فروشگاه‌های عدمتاً بزرگ و گاه وابسته به دستگاه‌های دولتی، همه اجناس، خارجی است که این کارِ زشت، عملاً موجب بیکاری کارگر ایرانی و بهبود وضع کارگر خارجی می‌شود. 

2- ما با دنیا تعامل داریم اما در عرصه‌هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدّ ارزش تبلیغ و شناخته شود. البته در این زمینه طرفدار افراط نیستم بلکه باید با حکمت و تدبیر عمل کرد. 

3- مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه‌ها وارد می‌شود، بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسایل انجام شود. 

4- مکرر مسئله «واردات میلیاردی برخی لوازم غیر ضروری» را گوشزد کرده‌ام و آنها نیز می‌گویند اگر تعرفه سنگین بگذاریم، قاچاق آن کالا بالا می‌رود، اما این دلیل، پذیرفتنی نیست. باید قوی‌ترین اشخاص را مأمور این کار کرد و دولت، ضمن تقویت دستگاه‌های ذیربط، با قدرت با قاچاق سازمان یافته مقابله و برخورد کند. 

5- البته منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهای ضعیفی که در برخی مناطق اجناس کوچک را وارد می‌کنند، نیست، بلکه منظور قاچاقچیان بزرگی است که به ده‌ها و صدها کانتینتر، اجناس قاچاق وارد کشور می‌کنند. 

6- گاه جنسی می‌تواند در داخل تولید شود اما واردکنندگانی که سودهای کلان به دست می‌آورند، با روش‌های مختلف از جمله «رشوه‌های سنگین، تهدید و حتی جنایت» تلاش می‌کنند جلوی تولید آن کلا را بگیرند. این مسایل، بسیار مهم و امنیتی است و نباید با آنها با آنها ساده برخورد کرد. 

7- برخی مدافعان واردات کالاهای خاری هرجا در استدلال کم می‌آورند، می‌گویند فناوری خارجی، «پیشرفته» و فناوری داخلی «قدیمی» است؛ بسیار خب اما چرا با این همه استعداد و ذهن خلاق ایرانی، این مشکل را حل نمی‌کنید؟ آیا ذهن ایرانی ک می‌تواند موشک را پس از مسافتی دو هزار کیلومتری با خطایی کمتر از 10 متر به هدف بزند، نمی‌تواند مشکل فناوری داخلی برخی عرصه‌ها از جمله خودرو را حل کند؟ پس چرا برای حل مشکلات به این گونه جوانان مراجعه نمی‌کنید؟

8- به جامعه کارگری، کارفرمایان و مسئولان دولتی خوش بین هستم اما واقعیت این است که کار در جاهایی می‌لنگد و برخی علل و عوامل نمی‌گذارد تلاش‌ها به نتیجه لازم برسد، مسئولان تلاش کنند و با شناخت و رفع این رخنه‌ها، شتاب حرکت پیشرفت کشور را افزایش دهند.


با توجه به موارد فوق که برگرفته از بیانات رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای بمناسبت روز کارگر بوده است، ضروری است که در تهیه‌ی هر نوع کالای مصرفی و یا سرمایه‌ای و پروژه‌ها صرفاً از کالای داخلی استفاده شود مگر امکان ساخت داخل آن فراهم نباشد.